Wisseltentoonstelling 45 jaar Nationaal Coöperatie Museum

Gepubliceerd op: 12-8-2023
Wisseltentoonstelling 45 jaar Nationaal Coöperatie Museum

Initiator van het Nationaal Coöperatie Museum was Herman van der Lee (20 juli 1919 – 30 oktober 2008), directeur CO-OP Nieuwe Waterweg. Hij verzamelde alles wat met de coöperatie te maken had vanuit zijn interesse in de coöperatieve gedachte; niet voor het gewin, maar voor het gezin

In 1977 werd de vestiging van de CO-OP winkel en magazijn aan de Kethelstraat in Schiedam gesloten. De heer Van der Lee heeft toen het initiatief genomen de vestiging om te bouwen tot winkel met museum. Door een andere bestemming werd het pand aan de Kethelstraat in 1985 gewijzigd in het huidige pand aan de Lange Haven.

2022 was zodoende een jubileumjaar; 45 jaar Nationaal Coöperatie Museum. Ter ere daarvan is in de achterkamer op de begane grond een wisseltentoonstelling ingericht, die een beeld geeft van de ontwikkelingen van het museum.

Delen op: